Ewidencja BDO
Ewidencja BDO dotyczy wszystkich podmiotów gospodarczych, które na mocy ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. mają obowiązek posiadać wpis do rejestru.
Poza wymienionymi tam wyjątkami dotyczy m.in.:
sklepów, hurtowni, firm budowlanych, remontowych, gabinetów lekarskich, stomatologicznych, salonów fryzjerskich, studiów tatuażu, producentów baterii i akumulatorów, producentów pojazdów, sprowadzających pojazdy zza granicy, komisów i warsztatów samochodowych, producentów opakowań, wprowadzających do obrotu produkty w opakowaniach, kwiaciarni, blacharni, lakierni, gabinetów kosmetycznych, restauracji, producentów sprzętu elektronicznego i elektrycznego, tartaków, piekarni, stolarni, importerów wprowadzających produkty w opakowaniach, rolników gospodarujących na powierzchni powyżej 75 ha ziemi, weterynarii, warsztatów rzemieślniczych, zakładów produkcyjnych, czy też prowadzących profesjonalną działalność w zakresie transportu odpadów.
Jak powinna być prowadzona ewidencja odpadów?
Choć szczegółowe wytyczne do tego, w jaki sposób powinna być prowadzona ewidencja odpadów, zawiera art. 66 – 72 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. biorąc pod uwagę kary za błędy w sprawozdawczości BDO, najbezpieczniej jest zlecić czynność tę specjaliście.
Wytwórca odpadów, który w danym roku wytworzył do 100 kg, może prowadzić ewidencję uproszczoną, na podstawie kart przekazania odpadów (KPO). Ten, który oddał do unieszkodliwiania ponad 100 kg, powinien prowadzić pełną ewidencję odpadów, a poza KPO dodatkowo karty ewidencji odpadów (KEO). W obu przypadkach zachęcam do kontaktu i nawiązania ze mną współpracy.